Yazı Detayı
28 Ocak 2019 - Pazartesi 01:39
 
TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM
NECMETTİN TÜRKEKUL
Eğitimci - Açı Okulları Kurucusu
 
 
Yıl 1987, daha ortaokul ikinci sınıf öğrencisiyim. Dersimize giren bir Türkçe öğretmeni “çocuklar sizin çok iyi birer insan ve öğrenci olduğunuzu biliyor ve inanıyorum, isterseniz yapamayacağınız şey yoktur” diye derse başlamıştı. Böyle derse başlayan bir öğretmenin karşısında hiçbirimizin sorunlu öğrenci veya insan olabilme ihtimali kalmamıştı.

Gerçekten de onun derslerinde bundan sonraki tüm yıl boyunca hiçbirimiz sorunlu öğrenciler olmadık ya da olamadık. Sınıf olarak hepimiz öğretmenimizin bize olan güvenini sarsmamak için elimizden gelenin en iyisini yapmaya gayret ettik.

Bu davranış eğitim hayatımız boyunca bizim üzerimizde, o dönem ki sınıf arkadaşlarımızla zaman zaman eski günleri yad ederken bunu görüyoruz, doğrudan etki eden nadir olaylardan birisidir. Tabiki olayın müsebbibi de nadir öğretmenlerden. Sistem eleştirisi ya da yeni eğitim modellemesi yapmadan işini yaptı öğretmenimiz. Zira ona göre eğitim modeli ne olursa olsun her şey öğretmende başlayıp öğretmende bitiyordu. Bunu nereden mi biliyorum? yıllar sonra, öğretmen olduğumda, hocamız ile karşılaştığımda sorduğum sorulara aldığım cevaplardandı.

Bize çok çalışırsanız sonunda şu ya da bu olursunuz veya şöyle yaparsanız şu makamlara gelirsiniz türü motivasyonlarda hiçbir zaman bulunmadı ama on üç yaşındaki çocukları nereden yakalayacağını çok iyi biliyordu ve onu yaptı.

Hocamla ilgili unutmadığım bir anım okumak üzerinedir. Birinci dönem bitmiş biz de tatile gitmiştik. Geri dönüşte yani ikinci dönemin başında “çocuklar içinizde tatilde kitap okuyan kaç kişi oldu?“ diye sordu hocamız. Ben dahil bir çok arkadaşımız kitap okumanın gerekli olduğunu ya duymamış ya da bilmiyorduk. Dolayısıyla sınıftan 2-3 kişi dışında parmak kaldıran kimse olmadı.

Bugün bir çok öğretmen, ben dahil, öğrencilere bir şey yaptıracaksak önce onunla ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla faydalarından söz ederiz. Örneğin kitap okumalarını istiyorsak “kitap okuyun” diye başlayan cümleler kurar ve okumanın faydalarıyla ilgili nutuklar atarız.

Ancak öğretmenimiz bize “kitap okuyun” dememişti. Ya ne demişti, bizi nerede yakalayacağını çok iyi biliyor dedim ya; “çocuklar eğer her gün istisnasız on yaprak kitap okursanız öyle bir gün gelir ki okuduğunuz kitaplar boyunuzu aşar” deyi verdim.

Dikkat edin kitap okursunuz şöyle alim olursunuz, böyle başarılı olursunuz, şu üniversiteleri kazanırsınız, aydın olursunuz diye bir cümle söylemedi. Dediği çok basit ama oldukç vurucu bir cümleydi “boyunuzu aşacak kadar kitap okuyabilirsiniz” O tenefüs tüm arkadaşlar boylarımıza bakıp acaba bunun gerçekleşip gerçekleşemeyeceğini tartıştık ve şuna karar verdik; deneyelim.

O tarihten sonra aramızda, kim daha önce boyu kadar kitap okuyacak, diye bir yarış başladı. Kim daha önce boyu kadar kitap okuyacaktı. Bizler artık öğretmenimizin sözünü gerçekleştirmenin peşine düşmüş değildik. Ya ne yapıyorduk içimizde oluşan merakın peşine düşmüştük.

O günden sonra her gün en az on yaprak kitap okumaya başladık. İlk bir kaç kitapta ciddi sıkıldık ve pes etme noktasına geldik. Ancak işin içinde iddia vardı ve kim önce boyu kadar kitap okuyacaktı.

Günde ortalama 10 yaprak 20 sahife okusak bir kitabı ortalama on beş günde bitirilebilirdik. Bu da ayda 2, yılda 24 kitap demekti. Bu hesapla 6 yılda okuduğumuz kitapla boyumuz kadar yüksekliğe ulaşabiliyorduk. Tabiki boyumuz sabit kalırsa. Bunları hesaplarken kısa boylu arkadaşlar daha avantajlı gibi geliyor bu nedenle biz birkaç arkadaş boyumuzun uzun olduğuna hayıflanıyorduk.

O tarihte böyle bir iddia ile başlayan okuma seferberliği bizde bir alışkanlık haline geldi. Bugün dahi günde en az 10 yaprak kitap okumazsam kendimi eksik hissediyorum.

Okuduğumuz kitapların yaprak sayısı 32 yılda boyumuzu belki de birkaç kez aşmış olabilir. Hiçbir zaman ölçmedim bunu şu anda merak bile etmiyorum ama beni bu yola yönelten öğretmenimi her aklıma geldiğinde rahmetle ve minnetle anıyorum. Allah ondan razı olsun diyorum.

Bence bir öğretmenin dünyada bırakabileceği en büyük servetlerden biri yıllar sonra bile kendisine dua edebilen ve dua ettiğini başkalarıyla paylaşabilen öğrencilere şekil vermiş olması olsa gerek.

O öğretmenimiz bize bir çok şey öğretmişti. Öğrettiği şeylerin bazılarını hala kullanıyorum ama o gün o kurduğu cümle ben ve benim gibi birçok öğrencinin hayatını şekillendirdi. Bunu hiç bir zaman unutmayacağım.

Hani bir söz vardır öğretmen mum gibidir derler, kendi yanar çevreyi aydınlatır ve kendini tüketir. Ben bu sözü çok tüketici ve öğretmene haksızlık eden bir söz olarak buluyorum ve doğal olarak da katılmıyorum. Bana göre öğretmen çınar ağacı gibidir kendisi daha yükseğe ulaşabilmek için çabalarken dallarına tutunanları da kendisi ile birlikte yükseltir. Çınarın kökleri derindedir o nedenle geçmişi çok iyi analiz eder. Dalları yüksekte olup, hem yakını hem de uzağa görüş olarak hakimdir. Dünyadan çekildiğinde de çevreye bıraktığı dalları ve gövdesi, toprağa saldığı kökleri, diğer canlılar için birer barınak, sığınak belkide bir hayat kaynağı olur.

Durup dururken bu eğitim ve anı yazısı nereden çıktı diyenlere şu cümleyi söylemek isterim; Yeryüzünde iyiliği sağlayacak sihirli değnek öğretmenlerin elindedir ve o değneğin sihiri de bilge ve irfandır. Kendini bu sihirle yetiştirmiş bir öğretmen ve onun dokunduğu toplum da aynı irfan ve ilimle aşina olacaktır.

İşte sırf bu yüzden toplumda öğretmenin değerini düşürmeye çalışan tutum ve davranışlarda bulunmamak sorumluluk değil bir görevdir. Bir toplum öğretmenini dövüyor ya da aşağılıyor ise işte o toplumun geleceği yoktur işte bu böyle bilinmelidir.

Vesselam.
 
Etiketler: TEŞEKKÜRLER, ÖĞRETMENİM,
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
12 Temmuz 2019
DOSDOĞRU OL!
09 Temmuz 2019
BİR GEZİNİN ANATOMİSİ
02 Temmuz 2019
İNSAN
27 Haziran 2019
MADDE # MANA 1
25 Haziran 2019
BOZULDU
20 Haziran 2019
NE YAPSIN?
17 Haziran 2019
OKU DEDEN GİBİ OL!
14 Haziran 2019
MEZUN ÖĞRENCİLERE
09 Haziran 2019
PAGAN İNANCI-ATEİZM VE VAHŞİ GELECEK
03 Haziran 2019
ÖZGÜRLÜK
27 Mayıs 2019
GELECEK ÜZERİNE DÜŞÜNMEK
24 Mayıs 2019
YİNE
23 Mayıs 2019
ÇAM KOZALAĞI VE GENÇLİK
16 Mayıs 2019
SEN DEĞİL MİSİN?
13 Mayıs 2019
ALGI HERŞEYDİR!
11 Mayıs 2019
OLMA
06 Mayıs 2019
TERÖRİZM İLE NASIL MÜCADELE EDİLİR?
26 Nisan 2019
HOŞGELDİNİZ
22 Nisan 2019
SENYORAJ HAKKI
18 Nisan 2019
UNUTTUK
15 Nisan 2019
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ÜZERİNE
12 Nisan 2019
Necmettin Kuyucuy’a
08 Nisan 2019
BLOKCHAİN -İŞLEMİN NİKAHI
03 Nisan 2019
AŞKIN ELİNDEN
01 Nisan 2019
DÜŞÜNCE
29 Mart 2019
BATIL BATIYA
25 Mart 2019
DATAİZM
21 Mart 2019
FOBİNİZ İSLAM MI?
18 Mart 2019
ZAFERİ MUAZZAMA ÇANAKKALE
11 Mart 2019
YENİDEN BİZ OLABİLİR MİYİZ?
06 Mart 2019
EY GAFİL
04 Mart 2019
DİKKAT “DA VİNCi” ÇIKABİLİR
28 Şubat 2019
SAKIN UNUTMA
24 Şubat 2019
MUHASEBE
21 Şubat 2019
DİKKAT ET
18 Şubat 2019
ORYANTALİZM
13 Şubat 2019
BUNU BİL
11 Şubat 2019
DİJİTAL DERSHANE Mİ?
06 Şubat 2019
NEDENDİR?
04 Şubat 2019
YENİ SINAV SİSTEMİ
31 Ocak 2019
HATAYA DÜŞME
23 Ocak 2019
ANAM - BABAM’A ARZ-I HALİM
21 Ocak 2019
BÖLGESEL VE KÜRESEL DENKLEMDEKİ KİLİT ÜLKE İRAN
17 Ocak 2019
ACEP
13 Ocak 2019
FARKINDA MISINIZ! YENİ BİR DÜNYA DÜZENİ KURULUYOR.
09 Ocak 2019
MODERN DÜNYA DERLER NEREDE HANİ?
06 Ocak 2019
SOSYAL VARLIK OLARAK İNSAN
02 Ocak 2019
BİZE KALDI BU VATAN
29 Aralık 2018
DİKEY TARIM NE DEMEK?
26 Aralık 2018
ADEMOĞLU
24 Aralık 2018
AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN KAYNAĞI: PAGANİZM
19 Aralık 2018
UZAK OLSUNLAR
16 Aralık 2018
TOPRAK KÜLTÜRÜ
12 Aralık 2018
HAK’IN RIZASI
09 Aralık 2018
YEMEN’İN HALLERİ
06 Aralık 2018
BİZDEKİ HALLER
02 Aralık 2018
VATAN PARÇASI KIBRIS
28 Kasım 2018
EYVAH CİHANDA YANGIN VAR
26 Kasım 2018
YAPAY ZEKA
22 Kasım 2018
AŞK DESTANI
19 Kasım 2018
STANFORD ÜNİVERSİTESİ VE SİLİKON VADİSİ
14 Kasım 2018
ÜÇ GÜNLÜK HİKAYE
11 Kasım 2018
TÜRKLERİN ÇEVREYLE İMTİHANI
08 Kasım 2018
HALİ NİCEDİR
03 Kasım 2018
ATEŞ KÜLTÜRÜ
31 Ekim 2018
DEMİŞLER
28 Ekim 2018
TARİH TEKERRÜR MÜ EDER?
24 Ekim 2018
DÜNYA DEDİĞİN
21 Ekim 2018
KUTULAR VE HAYAT
17 Ekim 2018
OĞUL
14 Ekim 2018
SİGARA VE DUMAN
10 Ekim 2018
NASIL BİR EĞİTİM?
05 Ekim 2018
ALLAHIN’IN SÖZÜ VAR
03 Ekim 2018
NASIL BİR EĞİTİM?
30 Eylül 2018
MERHABA
26 Eylül 2018
ÇİMENTOMUZ DOĞRULUK
Haber Yazılımı