Yazı Detayı
18 Mart 2019 - Pazartesi 14:33
 
Mutluluk ve Enerji Veren Yiyecekler
DR. HABİB DEMİREL
Türk Kızılayı Samsun Şubesi Başkanı
 
 
Beslenmemizde bazı yiyecekleri ön plana alarak psikolojik iyilik hâlini sağlamak, moralimizi yükseltmek mümkün. Özellikle mens (regl) dönemlerinde olan bayanlar, hormonal yapının değişimi nedeniyle algısal olarak zayıflamış, morali bozuk, enerjisi az hissedebiliyorlar. Yakınlarına ve sevdiklerine karşı bazen normal tepkilerinden farklı tepkiler vererek sonrasında pişmanlık ve üzüntü duyabiliyorlar. Bu etkileri azaltmaya katkı sağlayacak pek çok yiyecek var. Bu yiyeceklerle enerjinizi ve mutluluğunuzu artırabilir, kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

Mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin salınımını kontrol eden B3 vitaminini kullanarak bunu sağlayabilirsiniz. B3 vitamini doğada natürel olarak yeşil yapraklı sebzeler, meyve, balık, et, süt, yumurta, pirinç ve kabuklu yemişlerde bulunur. Mense bağlı olarak psikolojik ve algısal değişimler yaşayan bayanlar B6 vitaminini bolca içeren balık, patates, domates, muz ve fasulye gibi besin maddelerini de beslenmelerinde ön plana almalıdır. Bal, hurma, üzüm ve incirin onlarca vitamin ve mineral içerdiği, dopamin ve serotonini artırdığı unutulmamalıdır.

Omega açısından zengin somon, uskumru gibi balıklar, odaklanmaya yardımcı olan ve hafızayı güçlendiren çilek, böğürtlen, zencefil; hafıza için yararlı olan kolin içeren maddeler; köy yumurtasının sarısı ve soya, beyin canlılığımızı artıracaktır. Koyu yeşil yapraklı sebzeler, havuç, meyveler, ev yapımı yoğurt ve ceviz de ihmal edilmemelidir. Maydanoz ise en zengin C vitamini kaynağıdır ve böbreklerde taş oluşumunu engellemektedir.

Süt-Yoğurt

Uyumadan önce bir bardak natürel sıcak süt, serotonin salgılanmasında rol alan triptofan ihtiva ettiği için daha kolay uyumanıza yardımcı olacaktır. Süt içmek istemeyenler için yoğurt da güzel bir alternatif. Akşam yenilen yoğurt, sindirim sisteminde mayalanmaya neden olur ve böylece vücut için gerekli olan vitaminler sağlanmış olur.

Zeytinyağı-Sirke

Yüksek sıcaklıkla birlikte yiyeceklerin ihtiva ettiği vitaminleri kaybettiği bilinmektedir. Bu yüzden kızartma yaparken yüksek sıcaklığa dayanıklı olan zeytinyağı tercih edilmelidir. Zeytinyağının bir başka özelliği de, vücuttaki yağları yakması ve yağları yok eden tek yağ olmasıdır. Sürekli kullanılması hâlinde kolesterolü yok eder. Karaciğerde biriken yağları eritir. Sirke ise damar sertliğini önlemektedir. 2 ay öğlenleri bir kaşık zeytinyağına üç damla elma sirkesi damlatarak yendikten sonra yapılan kan tahlilinde HDL’nin iyi olan kolesterol normal değerinin (40–80) arttığını, kolesterolün de düştüğünü görmek mümkündür.

Havucun Mucize Özelliği

Havuçta çok önemli iki antioksidan madde bulunur: karotin ve lecoben. Bu iki müthiş antioksidan madde genetik yatkınlığınız olan hastalıkları on yıl geciktirme özelliğine sahiptir. Havuç ayrıca hem göz sağlığı için hem de hafıza için önemli bir sebzedir. Siz de ailenizde bazı hastalıklara genetik olarak daha yatkınsanız bol bol havuç yemenizi veya bunun yerine mutlaka havuç yağı kullanmanızı öneririm.

Saygı ve sevgilerimle… Sağlıklı günler dilerim.
 
Etiketler: Mutluluk, ve, Enerji, Veren, Yiyecekler,
Yorumlar
Haber Yazılımı