Yazı Detayı
09 Aralık 2018 - Pazar 22:27
 
HASTALAR HASTANEDEN NE BEKLER
AHMET EGİN
Medicalpark Genel Müdür Yardımcısı
 
 
Genelde hastaneye gelen hastalar neyi ister neyi beklerler personel bunları bilirse o hastane genelde hasta memnuniyeti açısından tercih edilen bir hastanedir.

Hastalar Hekim ve diğer sağlık personelinden tam olarak dinlenilmesini ve tam olarak anlaşılmayı beklerler.

Hastalar hekim ve diğer sağlık personelinin kendilerini bir materyal gibi değerlendirilmesinden hoşlanmazlar. Onların manevi kimliği var olduğu unutulmamalıdır.

Hastalar tedavilerinde kullanılan teknolojiler konusunda hekimlerin ve diğer sağlık personelinin bilgili ve becerikli olmasını beklerler.

Hastalara yapılacak tetkikin neden yapılması gerektiğini, nasıl, nerede ve ne zaman yapılacağı, riskleri ve yararları kültürel düzeylerine göre anlatılmalıdır.

Hastalara hastalıkları ve gelecekleri hakkında yeterli bilgi sahibi olma hakları vardır.

Hekimler hastaları onların adına tedavi ettiğimizi unutmamalı ve kendi vücutları ve kendi gelecekleri hakkındaki kararlarına saygı duymalıyız ve her aşamada hasta ile fikir birliği içinde olmalıyız.

Ölümün kaçınılmaz olduğu yapılacak başkaca bir tedavinin kalmadığı hastalarda Hekim ve diğer sağlık personeli o hastayı bilinçli veya bilinçsiz ihmal etmemelidir.

Tıbbi yardımların hukuka uygunluğunun ön koşulu izindir. Bu iznin nedeni bireyin kendi sağlığı konusunda karar verme hakkından kaynaklanır.

İzin alınmamış olması tıbbi yardım ve girişimlerin hukuka uygunluğunu ortadan kaldırır. Tedavinin tıp kurallarına uygun yapılması hukuka aykırılığı etkilemez.

İzin alınmış olması yanlış tedavi uygulamaları tedaviyi yapan hekim ve diğer sağlık personelini sorumluluktan kurtarmaz.

Tıbbi ve cerrahi girişimlerde yazılı izin alınması daha uygundur. Bu yazılı iznin tüm riskleri kapsaması ve teker teker yazılı izah edilmesi yani aydınlatılmış onam alınması önemlidir.

Hasta Sağlık Personeli ilişkilerinde hastanın yararına davranılması veya salgın hastalıklarda olduğu gibi toplumun yararına davranılması durumlarında yapılan işlemlerde hukuka uygunluk söz konusu olup izin almaya gerek yoktur.

Sağlık Personeli tıbbi girişim konusunda hastanın olumsuz yanıt verdiği durumlarda hastayı yeniden aydınlatmakla yükümlüdür.

Hekim ve diğer sağlık personeli tıbbi yardımını sevecenlikle yapması gerekir. Bu moral ve deontolojik bir kuraldır.

Hekim ve diğer sağlık personeli hastalarına ait öğrendikleri sırları saklamakla yükümlüdürler.

Bu çerçevede özveri ve fedakârlıkla hizmet veren sağlık personelinin verdiği hizmetten dolayı sıkıntıya düşmemesi için bu konularda bilgili olması yararlarına olacaktır.

Böyle olmadıkları takdirde hastanelerin hasta memnuniyeti konusunda söyleyecekleri bir söz yoktur.
 
Etiketler: HASTALAR, HASTANEDEN, NE, BEKLER,
Yorumlar
Haber Yazılımı