Yazı Detayı
23 Mayıs 2019 - Perşembe 02:23
 
ÇAM KOZALAĞI VE GENÇLİK
NECMETTİN TÜRKEKUL
Eğitimci - Açı Okulları Kurucusu
 
 
Her canlının soyunu devam ettirmek gibi bir arzusu ve zarureti vardır. Aksi halde milyonlarca yıl öncesinden günümüze varlıklarını getiremezlerdi. Soylarının devamı için hayvanlar yavru yapar, bitkiler ise yapılarına göre polenden yumrulu tohuma kadar pek çok üreme yöntemini kullanırlar. Doğada her şey döngülerle varlığını sürdürür. Doğan her canlının iki ihtimali vardır yaşamak ya da ölmek.

Bir çam bitkisi üreme çabasını kozalakları ile yapar. Sıradan bir çam ağacında yüzlerce kozalağı vardır. Bunların yere düşenlerinden ancak bir kaçı yeni çam fidanına dönüşür. Normal zamanlarda işler böyle işler. Bir gün gelir ormanda yangın çıkar. İşte o saatte işler yüz seksen derece değişir. Yangın anında, daha önce soyu devam ettirme görevine sahip olan, kozalakların görevi tam tersine döner. Ateşe düşen kozalak, birer bombaya dönüşür ve 25-30 m uzaklığa kadar fırlar ve yangını uzaklara taşır. Yani soyun devamı için var olan dost kozalaklar soyun yok olmasını sağlayacak düşmana dönüşüverirler.

Bir toplumun çam kozalakları onun geleceği olan gençleridir. Gençlerin toplumun geleceği olduğunu bilip doğru bir eğitimle onları yoğuran ülkeler yıkılma ve yok olma endişesi yaşamazlar. Eğitimi doğru bir şekilde veremeyen toplumlar çıkacak küçük bir sarsıntıda bile ortada kalkma riskini ruhlarında sürekli hissederler .

Peki nasıl bir eğitim vermek gereklidir? Eskilerin yaptığı gibi okulda öğrendiklerim bana yeter diyen çocuklar mı yetiştireceğiz. Eski eğitim sistemi bir çok açıdan iyi niyetli kuramlar üzerine kurulmuş olabilir ama, hızla değişen dünyada, iyi niyet tek başına yeterli mi?Bu günün gençliği artık çok şey bilmenin peşinde değil, çok şey tüketmenin peşinde. Tüketim ile kendini mutlu hisseden bireyler ne kadar çok tüketirse o kadar çok tükendiğini farketmez durumda. Bunu da eğitim sisteminden öğreniyor. Öğrenciler çoktan seçmeye neredeyse ana sınıfında başlar halde. Yıllardır çoktan seçmeyi çok iyi yapan ve Türkiye derecesine sahip olan o parlak çocuklarımız şu an acaba istedikleri hayatı yaşayabiliyorlar mı? Değişimin hızı o kadar fazla ki, doğru diye öğrendiğimiz bir şeyi kavrayana kadar onun yanlışlığı ispatlanır halde. Bu nedenle klasik eğitim sistemine güvenemeyen bir nesil var önümüzde.

O zaman teknolojinin eğittiği bir gençlik midir istenen. Teknoloji kötü bir şey değildir eğer siz onu kullanıyorsanız. İyi ama ya o sizi kullanıyorsa işte o zaman maşukuna mahkum aşıklar gibi dünyayı gözü görmez hale gelen insanlara dönüşür genç dimağlarımız. Şöyle çevrenize dikkatli bir şekilde bakın gözlerini şu akıllı telefon ekranından ayırmayan insanları her yerde görmek mümkün. Sahi sizce o dumanda kim kimi kullanıyordur ve bu şekilde kullanılan insanlar gerçekten eğitilebiliyor mudur sizce. Demek ki teknoloji de güvenilmez bir öğretmen. Dikkat etmezseniz bir şey öğreniyorum derken ruhunuzu çalabilir sizden.

Eğitim, “dünün bilgileriyle yarının çocuklarını bugün yetiştirmeye çalışma çabasıdır” diye tanımlanır. Yarının toplumu bizden, dünün bilgisiyle ve gelecekte dün olacak bugünün eğitimiyle yetiştirilmiş insanlar istemiyor. Böyle yetişen bir nesil hiç şüphe yok ki yangın anında ateşi yayan kozalaklara dönüşür hatır gönül bilmeden her şeyi yok eder.

Peki nasıl bir eğitim verilmeli? İşte bu sorunun cevabını bilenler şu ana ve geleceğe hükmedebilecektir. Bu nedenle çocuklara vereceğimiz eğitimin mottosu; “ya öğreten, ya öğrenen, ya dinleyen , ya da bilgiyi seven ol, sakın beşincisi olma ve asla sorgulamadan korkma” olmalıdır. Vesselam.
 
Etiketler: ÇAM, KOZALAĞI, VE, GENÇLİK,
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
12 Temmuz 2019
DOSDOĞRU OL!
09 Temmuz 2019
BİR GEZİNİN ANATOMİSİ
02 Temmuz 2019
İNSAN
27 Haziran 2019
MADDE # MANA 1
25 Haziran 2019
BOZULDU
20 Haziran 2019
NE YAPSIN?
17 Haziran 2019
OKU DEDEN GİBİ OL!
14 Haziran 2019
MEZUN ÖĞRENCİLERE
09 Haziran 2019
PAGAN İNANCI-ATEİZM VE VAHŞİ GELECEK
03 Haziran 2019
ÖZGÜRLÜK
27 Mayıs 2019
GELECEK ÜZERİNE DÜŞÜNMEK
24 Mayıs 2019
YİNE
16 Mayıs 2019
SEN DEĞİL MİSİN?
13 Mayıs 2019
ALGI HERŞEYDİR!
11 Mayıs 2019
OLMA
06 Mayıs 2019
TERÖRİZM İLE NASIL MÜCADELE EDİLİR?
26 Nisan 2019
HOŞGELDİNİZ
22 Nisan 2019
SENYORAJ HAKKI
18 Nisan 2019
UNUTTUK
15 Nisan 2019
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ÜZERİNE
12 Nisan 2019
Necmettin Kuyucuy’a
08 Nisan 2019
BLOKCHAİN -İŞLEMİN NİKAHI
03 Nisan 2019
AŞKIN ELİNDEN
01 Nisan 2019
DÜŞÜNCE
29 Mart 2019
BATIL BATIYA
25 Mart 2019
DATAİZM
21 Mart 2019
FOBİNİZ İSLAM MI?
18 Mart 2019
ZAFERİ MUAZZAMA ÇANAKKALE
11 Mart 2019
YENİDEN BİZ OLABİLİR MİYİZ?
06 Mart 2019
EY GAFİL
04 Mart 2019
DİKKAT “DA VİNCi” ÇIKABİLİR
28 Şubat 2019
SAKIN UNUTMA
24 Şubat 2019
MUHASEBE
21 Şubat 2019
DİKKAT ET
18 Şubat 2019
ORYANTALİZM
13 Şubat 2019
BUNU BİL
11 Şubat 2019
DİJİTAL DERSHANE Mİ?
06 Şubat 2019
NEDENDİR?
04 Şubat 2019
YENİ SINAV SİSTEMİ
31 Ocak 2019
HATAYA DÜŞME
28 Ocak 2019
TEŞEKKÜRLER ÖĞRETMENİM
23 Ocak 2019
ANAM - BABAM’A ARZ-I HALİM
21 Ocak 2019
BÖLGESEL VE KÜRESEL DENKLEMDEKİ KİLİT ÜLKE İRAN
17 Ocak 2019
ACEP
13 Ocak 2019
FARKINDA MISINIZ! YENİ BİR DÜNYA DÜZENİ KURULUYOR.
09 Ocak 2019
MODERN DÜNYA DERLER NEREDE HANİ?
06 Ocak 2019
SOSYAL VARLIK OLARAK İNSAN
02 Ocak 2019
BİZE KALDI BU VATAN
29 Aralık 2018
DİKEY TARIM NE DEMEK?
26 Aralık 2018
ADEMOĞLU
24 Aralık 2018
AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN KAYNAĞI: PAGANİZM
19 Aralık 2018
UZAK OLSUNLAR
16 Aralık 2018
TOPRAK KÜLTÜRÜ
12 Aralık 2018
HAK’IN RIZASI
09 Aralık 2018
YEMEN’İN HALLERİ
06 Aralık 2018
BİZDEKİ HALLER
02 Aralık 2018
VATAN PARÇASI KIBRIS
28 Kasım 2018
EYVAH CİHANDA YANGIN VAR
26 Kasım 2018
YAPAY ZEKA
22 Kasım 2018
AŞK DESTANI
19 Kasım 2018
STANFORD ÜNİVERSİTESİ VE SİLİKON VADİSİ
14 Kasım 2018
ÜÇ GÜNLÜK HİKAYE
11 Kasım 2018
TÜRKLERİN ÇEVREYLE İMTİHANI
08 Kasım 2018
HALİ NİCEDİR
03 Kasım 2018
ATEŞ KÜLTÜRÜ
31 Ekim 2018
DEMİŞLER
28 Ekim 2018
TARİH TEKERRÜR MÜ EDER?
24 Ekim 2018
DÜNYA DEDİĞİN
21 Ekim 2018
KUTULAR VE HAYAT
17 Ekim 2018
OĞUL
14 Ekim 2018
SİGARA VE DUMAN
10 Ekim 2018
NASIL BİR EĞİTİM?
05 Ekim 2018
ALLAHIN’IN SÖZÜ VAR
03 Ekim 2018
NASIL BİR EĞİTİM?
30 Eylül 2018
MERHABA
26 Eylül 2018
ÇİMENTOMUZ DOĞRULUK
Haber Yazılımı