Yazı Detayı
03 Ekim 2018 - Çarşamba 18:15
 
2018-2019 ÖĞRETİM YILINA BAŞLAMIŞKEN !
MUSA UZUNKAYA
Erzurum Atatürk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi İslam Hukuku Bölümü - Arapça, Fransızca, Orta Farsça - İlahiyatçı, Müftü - Diyanet İşleri Başkanlığı Samsun Müftü Muavini, Espiye, Hollanda' da Din Görevlisi, Havza, Akçakoca ve Akçaabat Müftüsü - Adalet ve Kalkınma Partisi Kurucu Üyesi - XX, XXI, XXII nci Dönem Samsun Milletvekili
 
 
Öncelikle yakın bir tarihte başlayan yeni eğitim ve öğretim yılımızın her eğitim kademesindeki çocuğumuz, ailesi, öğretmenlerimiz ve tüm milletimiz hakkında hayırlı olmasını diliyorum.

Mutlaka bu öğretim yılının açılışında da çok güzel merasimler, süslü cümleler, müjde ve gelecek vadeden nezih konuşmalar, hamaset yüklü nutuklar dinlenmiş, hatta o merasimlerde mest-u hayran olup kendimizden geçmiş olabiliriz. Ne varki, keşke yapılan konuşmalar ve çekilen nutuklar kadar her şey güllük- gülistanlık olabilseydi!..

Ben pesimist bir insan değilim. Esasen hiç bir mümin karamsar, kötümser, umutsuz ve pesimist olamaz. Ancak gerçekleri görmek, ilgililere duyurmak, muhtemel gelecek tehlikeleri sezmişse anında genel seferberlik davetinde bulunmak o insanların kaçınılmaz sorumluluğu olsa gerek.

Nitekim ülkelerin bağımsızlık hareketleri ve ulusal kıyamları bu tür uyarıcıların gayretleriyle hedefe ulaşmıştır.

Eğitim konusunda mutlaka çok başarılı olunan alanlar, küçümsenmeyecek yatırımlar, hatta cumhuriyet hükümetlerinin hiç bir döneminde görülmeyecek kadar kaynak ve devlet gücünün sarfedildiği bir eğitim seferberliği başlatılmış ve devam etmektedir.

Şöyleki, 2003- yılından itibaren, bendenizin de TBMM PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU ÜYESİ olmam hasebiyle yakinen bildiğim kaynak kullanımında ilk defa MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’nın bütçesi MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI dahil, tüm bakanlıkların bütçesinin önüne geçmiş ve her yıl katlanarak da büyümüştür.

Bu genel itibarıyla AK PARTİ HÜKÜMETLERİ’nin Milli Eğitim ve çocuklarımızın geleceğine atfettiği önemi göstermesi bakımından elbette çok dikkati calip ve her türlü takdiri hak eden bir yaklaşımdır. Bu manada derslik sayılarının katlanarak artırılması, süratle sayısal bazda ( maalesef nitelikte değil) öğretmen açığının giderilmesi için her yıl binlerce öğretmen alımı, akıllı tahta, çocuklara tablet ve kitapların en modern baskılarla verilmesi ( keşke içerikleri de baskısı kadar kaliteli olsaydı), hayır sahipleri ve bizzat devletin inşa ettiği modern ilk, orta, lise ve Üniversite binalarıyla, öğrencilerimizin ikamet, iaşe ve ibatesine tahsis edilen neredeyse beş yıldızlı otel ayarındaki KYK ÖĞRENCİ YURTLARI’nın hizmete sunulması mutlaka her türlü takdirin üzerindedir.

Bu hizmetlerin önünü açan başta Cumhurbaşkanımız olmak üzere tüm bakan, vekil ve bürokratlara maddi planda yaptıkları bu devrim niteliğindeki çalışma ve başarılarından dolayı medyun- u şükran olduğumuzu, millet olarak minnet borcumuzu da hemen her seçimde hak edilen ölçüde ödediğimiz veya aldığımızı ifade etmek gerekir.

Ancak, tüm bu fiziki plandaki güzellik ve başarıların yanında, ana okulundan üniversiteye kadar çocuklarımızın eğitim ( özellikle diyorum), öğretim, milli, manevi değerler ve geleneklerimiz açısından nerelerde olduğunu sorgulamak, neredeyse yirmi yıla yaklaşacak iktidarımızda bizim eğitim ve öğretim hedeflerimiz, hükümet programlarımız çerçevesinde nerede olduğumuzu Allah aşkına biz sorgulamazsak kim sorgulayıp bizi daha güzele, daha hayırlıya ulaştıracak?!..

Nicelik ve maddi seferberlik güzel de nitelik ve manevi açıdan çocuklarımız nerede?

Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için gençliğin bugünki ahval-i umumisini, “ ÖNCE AHLAK VE MANEVİYAT!..” diyen bir tezin savunucuları olarak bizlerin, yetişen neslin bu cephesini masaya yatırmamız gerekir. Baktığımızda hiç de durumların iç açıcı olduğunu göremiyoruz.

Neredeyse bütün okullara Din ve Ahlak Bilgisi, tercihli de olsa Siyer, hatta Kur’an ve Meal dersi konmasına rağmen tablo hiç de iç açıcı değil.

O zaman bir yerde kusur, yanlış ve bizi hedeflediğimiz nesli yetiştirmekten uzaklaştıran bir şeyler, görünmez bir el, hedefi ıskalatan çok önemli bir veya birden fazla faktör var. Mesele o faktörleri görüp sorunları adım adım çözmek gerekir.

Benim şahsen tesbit edebildiğim eksik ve yanlışlara gelince;

1- Taşımalı Eğitim;

Malümlarınız 28- Şubat ceberrutları ve darbecilerinin Merhum ERBAKAN HOCAMIZIN 54. Hükümetine dayattıkları 18- maddelik muhtıranın olmazsa olmazı sekiz yıllık kesintisiz eğitim ve bunun sonucu geçilen taşımalı eğitim sistemi.

8- YILLIK KESİNTİSİZ EĞİTİM’in temel amacı İMAM HATİP’lerin geleceğini karartmak, bu okulların şahsında tüm meslek okullarını budamak olduğu kadar, her gün taşınan öğrenci ve öğretmenin ( ki taşımalı eğitim çıktıktan sonra öğrenciden çok öğretmenler servislerle şehirlerden en ücra köylere gidip- gelerek, yol yorgunluğu bitmişlik ve tükenmişlik sendromu içerisinde) çocuğa daha fazla zaman ayırabilmesi, onunla daha çok ilgilenebilmesinin önüne geçilmiş, bu konuda başta FETO olmak üzere bir kısım kurum ve kuruluşların hazırladığı yurt ve imkanlara çocukları teslim ettirmek için hazırlanan bir senaryoydu.

Tıpkı toplumun İMAM HATİP’lerden beklediği misyonu, 28- Şubat darbesiyle engelleten hainin kendi okul ve kurslarıyla bu boşluğu doldurması amacına hizmet edildiği gibi, burada da çocuklar benzer tuzaklara düşürülmek istenmiştir.

Bendenizin Parlamentoya intihabımdan sonra, yani 24- Aralık/ 1995- seçimlerinden, bir diğer ifadeyle 53. Hükümetten bu tarafa tam bir düzine, yani 12. MİLLİ EĞİTİM BAKANI halen görev yapmaktadır.

Tabloyu daha iyi okuyabilmek için kusaca bakanların isim ve dönemlerine göz atmak gerekirse, 52. Hükümetten itibaren göreve devam eden;

1- TURHAN TAYAN
05.10.1995-29.06.1996
2- MEHMET SAĞLAM;
29.06.1996- 30.06.1997
3- HİKMET ULUĞBAY
30.06.1977- 11.01.1999
4- METİN BOSTANCIOĞLU
11.01.1999- 09.07.2002
5- NECDET TEKİN
10.07.2002- 19.11.2002
6- ERKAN MUMCU
19.11.2002- 17.03.2003
7- HÜSEYİN ÇELİK
17.03.2003- 03.05.2009
8- NİMET ÇUBUKÇU
03.05.2009- 07.07.2011
9- ÖMER DİNÇER
07.07.2011- 25.01.2013
10- NABİ AVCI
25.01.2013- 23.05.2016
11- İSMET YILMAZ
24.05.2016-10.07.2018
12- ZİYA SELÇUK
11.07.2018


Şimdi bakanlar açısından olduğu kadar hükümetler açısından da eğitim felsefemize bakarsak çok farklı tabloları görmek mümkün mü?

İsterseniz gelin bunu bir sonraki yazımıza bırakalım. Selam ve dua ile... Musa Uzunkaya
 
Etiketler: 2018-2019, ÖĞRETİM, YILINA, BAŞLAMIŞKEN, !,
Yorumlar
Yazarın Diğer Yazıları
27 Mayıs 2019
CİDDİ BİR MUHASEBE NASIL OLMALI ?
21 Mayıs 2019
RAMAZANI İDRAK EDERKEN!..
13 Mayıs 2019
HAKKIN YANINDA VE ZULMÜN KARŞISINDA OLMAK !
06 Mayıs 2019
AİLE YAPIMIZA DAİR BİR ANALİZ
02 Mayıs 2019
MORİTANYA’YA SAHİP ÇIKMALI
23 Nisan 2019
GENÇLİK NEREYE?!..
16 Nisan 2019
SİYASETTE SAVRULMAK VE BEDEL ÖDEMEK
09 Nisan 2019
31 MART NASIL OKUNMALI?
29 Mart 2019
BU BİR MİRAC VE PAZAR GÜNÜ HATIRLATMASI VE TEBRİĞİDİR!....
25 Mart 2019
KARDEŞLİĞİMİZ ZARAR GÖRMESİN !..
18 Mart 2019
31 MART 2019 SEÇİMLERİ BİR HESAPLAŞMA MIDIR?
11 Mart 2019
YUHCULARA YUH OLSUN !
04 Mart 2019
SAMSUN YİNE COŞKULUYDU!
24 Şubat 2019
ERBAKAN HOCAMIZI RAHMETLE ANMAK
18 Şubat 2019
AH BU ÖLÜM GERÇEĞİ?
11 Şubat 2019
İNSAN HAYATI BU KADAR MI ÖNEMSİZ ?..
06 Şubat 2019
MAHMUD ESAD COŞAN HOCAMIZA!
04 Şubat 2019
HÜKÜMETİN VE MECLİSİN DİKKATİNE ARZIMDIR!..
28 Ocak 2019
SEÇİMLER NASIL OKUNMALI?
21 Ocak 2019
HAYIRLI OLSUN !..
13 Ocak 2019
SAMSUN NEYE MUHTAÇ ?
06 Ocak 2019
ADAYLAR KESİNLEŞİRKEN
29 Aralık 2018
BU NASIL BİR YILBAŞI?
26 Aralık 2018
İNSAN!
24 Aralık 2018
GÜVENELİM Mİ?..
19 Aralık 2018
MEVLANA
17 Aralık 2018
MEVLANA’YI ANLAMAK
09 Aralık 2018
MÜSLÜMAN UYANIK OL !..
02 Aralık 2018
HAVALAR SOĞURKEN, SİYASET ISINIYOR!..
26 Kasım 2018
“NASILSANIZ ÖYLE İDARE OLUNURSUNUZ!..”
19 Kasım 2018
VELADETÜ'NNEBİ
11 Kasım 2018
TÜM ADAY ADAYLARININ DİKKATİNE!..
03 Kasım 2018
MAHALLİ SEÇİMLERDE KRİTERLER NELER OLMALI?
29 Ekim 2018
HİÇ BİR İHMAL İNSAN HAYATINA MAL OLMAMALI!
21 Ekim 2018
TÜRKİYE ZOR BİR ÜLKE
14 Ekim 2018
SON GELİŞMELER
07 Ekim 2018
MİLLİ EĞİTİMDE SORUNLAR!.
26 Eylül 2018
BAŞLARKEN VE BM‘DE GÜR BİR SES !..
Haber Yazılımı